maandag 13 mei 2013

"Een tikkeltje overdreven?"

Tikkels. Nieuwkomer op de dropmarkt anno 1 februari 1988. Van Venco. Met de erg pakkende slogan "hard van buiten, zacht van binnen" (aanvankelijk: "eerst even hard, dan lekker zacht"). En ze smaakten in drie smaken: zout (in gele zak), zoet (lichtrode zak) en mint (turquoise-groen). Bekijk hier de reclame uit die tijd.

Tikkels cola (zonder drop?) kwamen er in 1995 bij. In 2004 wordt deze variant nog genoemd op internetforums, als zijnde te koop bij Avia (tankstations) en uit snoepautomaten op verschillende scho- len. Tegenwoordig brengt overkoepelende organisatie Leaf BV de colatikkels onder de naam froeties cola uit, nu van RedBand. Dit product is verkrijgbaar bij tabakszaken, horeca-ondernemingen en automaten. Hoewel Leaf BV medio 2012 melding maakt van geringe belangstelling voor colafroeties; mogelijk zullen ook zij uit het assortiment worden gehaald.

Speciaal voor de grote fans kwamen in 2003 deze grotere zakken Drop en Dropmint.

In 2004 werden tikkels dropfruit geïntroduceerd. Hun tijdsspanne op de markt is van korte duur en daarna lijken tikkels überhaupt verdwenen.

Sinds juni 2012 komen tikkels in een nieuw jasje én in twee nieuwe mixen: drop&dropmint en drop&fruit. En sedert april 2013 werd daar de bijzondere nieuwe soort drop&dropcaramel aan toege- voegd. Tikkels zijn weer helemaal terug (en vierden schijnbaar af- gelopen februari hun 25-jarig jubileum).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten