zondag 24 mei 2009

Zwijggeld

Nieuwe dropjes van een níeuw dropmerk. Nou ja, niet hélèmáál nieuw, maar Italiano was voorheen enkel bekend van de gesuiker- de candydrop en nu is daar opeens de "gevaarlijke lekkere" maffia- drop. De op de zijkant van de sneeuwwitte verpakking vermelde site (www.italianodrop.nl) is echter nog niet eens in de lucht...
Het zakje Zwijggeld is stijlvol vormgegeven, ookal is de tekst van de fabrikant een beetje flauw. Bij openen komt je een indringende karamelgeur tegemoet, maar het meest opvallend is het formaat van de drop'jes'; net sjoelschijven. Het zachte dropschuim bestaat uit twee kleuren, die in elkaar zijn overgelopen, en smaakt heerlijk pittig naar zoute salmiak met een lichte nasmaak van zoete fudge. Tandenplakfactor: 6. De droppen happen lekker weg, maar zijn óók perfect om op te sabbelen. Een daadwerkelijk níeuw dropje.
Eindoordeel: 8,5.

3 opmerkingen:

  1. Het "jammere" van dit dropje is dat je kan blijven dooreten. Ik word er niet ziek van..... Imho de lekkerste van Italiano tot nu toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze drop is zo gruwelijk lekker. ik heb vlak voor mijn verhuizing een hele doos vol gekocht omdat ze in mijn nieuwe buurt hem niet in de schappen hadden staan.

    wow wat een lekker dropje is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve mensen,
    onze kleinzon heeft een pinda-allergie, en de italiano dropjes vindt hij heel lekker .Wij kopen ze al jaren bij onze jumbo in son en breugel a.h. en kruidvat marr helaas ze hebben ze niet meer.
    Wat nu vraag ik me af. riky jansen ri-ha @hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen